Gemeentelijke kaders
- Convenant voor en vroegschool (juni 2015)
Wat willen we bereiken?
Leerlingen verlaten het onderwijs met minimaal een startkwalificatie. Hieronder verstaan we een diploma op minimaal havo- of MBO2-niveau.
Wat gaan we doen?
Activiteiten | Toelichting | Wanneer |
Regisseren van de aansluiting transitie Jeugdzorg en Passend onderwijs | De gemeente heeft een regierol. Hiervoor is een regionaal overleg (ambtelijk en bestuurlijk) georganiseerd. Dit doen we met vertegenwoordigers van onderwijs en gemeenten. | 2018 |
Opstellen van een nieuw kader Voor- en Vroegschoolse Educatie. | Dit in het verlengde van wijzigingen in het Rijksbeleid. Hierin betrekken we ook de peuteropvang. | 4e kwartaal |
Hoe gaan we dit meten?
Effectindicatoren | Realisatie | Begroot | ||
2015 | 2016 | 2017 | 2018 | |
Percentage leerlingen dat het onderwijs verlaat zonder startkwalificatie gebaseerd op jeugd volgsysteem van het Regionaal Bureau Leerplicht. | 1,3% | 1,8% | 1,5% | 1,5% |